RECENZJA FOTOKSIĄŻKI SAAL DIGITAL POLSKA

 RECENZJA FOTOKSIĄŻKI SAAL DIGITAL POLSKA

Zazwyczaj wszędobylskie reklamy przemykają gdzieś niezauważone przeze mnie, ta jednak spowodowała, że zatrzymałam się i przeczytałam szczegóły. Oferta 200PLNdla fotografów amatorów i profesjonalistów za przetestowanie fotoksiążki.  Nigdy nie mogłam się zmobilizować, aby znaleźć na to czas, mimo że po cichu o tym marzyłam, więc taka oferta była dla mnie bardzo kusząca. Pomyślałam między innymi o tym, że te 200PLN będzie dla mnie mobilizacją i tak też się stało. 
Strach przed kiepską jakością wydruku i ewentualnym "wyrzuceniem kasy w błoto" też już nie był taki duży ;). A widziałam już różne książki (u znajomych), które nie zachęcały mnie jakością, dodam tylko, że zazwyczaj po prostu były tanie (zbyt tanie aby można było oczekiwać dobrej jakości).
Firma Saal Digital Polska miała jeden warunek - wydanie recenzji po otrzymaniu produktu i zamieszczenie jej na swojej stronie, blogu, Facebooku itp... 
Aby uzyskać kupon musiałam się wcześniej firmie zareklamować - także przesłałam zgłoszenie z opisem swojej "działalności/pasji" fotograficznej, a po szybkiej weryfikacji, otrzymałam na maila kupon o wartości 200PLN do wykorzystania w ciągu 2 tygodni przy zakupie fotoksiążki na stronie Internetowej Saal Digital
Była to moja pierwsza fotoksiążka, więc miałam obawy czy poradzę sobie z jej zaprojektowaniem. Program do projektowani w prosty sposób można ściągnąć i zainstalować. Program okazał się dość prosty i  intuicyjny. Pojawiły się jednak pewne kwestie, które nie wiem, czy z winy programu, czy z braku doświadczenia, trochę mnie irytowały. Np. potrafił mi się zawiesić częściowo program i nie miałam pełnej swobody w poruszaniu się po konkretnych stronach tworzonej książki, jednakże ponowne uruchomienie programu pomagało ten problem usunąć. I w tym momencie można pochwalić opcję zapisu przygotowywanego materiału, na każdym etapie tworzenia książki, a więc możliwość chwilowego zamknięcia programu oraz powrotu do stanu, na którym zakończyliśmy projektowanie np.następnego dnia. Ta opcja dla mnie - tj. zajętych i zapracowanych jest zbawienna. 
Przy projektowaniu stron, stosując się do proponowanych układów zdjęć, brakowało mi osobiście czasem rozwiązań/opcji, mimo iż wybór wydawał się spory. Niestety nie miałam wystarczająco dużo czasu by projektować układ zdjęć ręcznie (a jest taka opcja, dodatkowo dla zaawansowanych była możliwość ściągnięcia bardziej zaawansowanego programu), dlatego skorzystałam mimo wszystko z dostępnych propozycji. Wybór jakiegoś układu powodował czasem, że niektóre moje zdjęcia nie mieściły się w przygotowanym rozmiarze i kadr był ucinany...można było sobie wprawdzie odrobinę go powiększyć, ale często mimo wszystko nie był to 100% kadr z oryginalnego zdjęcia.
Szkoda również, że nie znalazłam opcji szybszego układania stron w odpowiedniej kolejności (np.nadawania im konkretnych nr), bowiem przesuwanie ich myszką, przy dużej ilości stronm w moim przypadku (zaczynając wrzucać zdjęcia nie miałam jeszcze koncepcji na tę książkę) okazało się bardzo czasochłonne.
Pomijając te niedogodności aplikację oceniam pozytywnie. Nie trzeba większych umiejętności aby sobie poradzić z zaprojektowaniem takiej książki. Zdjęcia pobiera się bezpośrednio z folderów w komputerze. Przesyłanie gotowego produktu/książki a co za tym idzie wszystkich zdjęć trochę trwa, ale nie ma tragedii. Na koniec wprowadziłam kod, zrobiłam przelew za dobrane strony i przesyłkę, a następnego dnia książka była już przygotowana i gotowa do wysyłki. Fakt faktem nie dostałam jej zbyt szybko, ale nie z winy odległości (idzie z Niemiec), lecz firmy kurierskiej, która ogólnie mówiąc - nawaliła....
Zamówiłam fotoksiążkę w formacie 28 x 19cm. Okładkę wybrałam ze względów ekonomicznych matową bez watowania (dla koneserów - za bardziej ekskluzywne okładki-skóra, płótno itp trzeba dopłacić 90zł, za watowanie 25zł), na której również umieściłam jedno ze swych zdjęć, jeśli chodzi o strony wewnętrzne, to wybór również padł na matowe (uwielbiam klasyczny wygląd). Na tło wybrałam klasyczną złamaną biel - odciski palców nie są jakoś mocno zauważalne, więc jest plus. Dwustuzłotowy kupon wystarczył mi na 36 stron, dodatkowo należy doliczyć koszty wysyłki = 20PLN. Moja fotoksiążka ma 58 stron, także za pozostałe strony musiałam dopłacić = ok 90zł. 
W zasadzie ciężko jest się do czegoś przyczepić - jakość wykonania i wydruku na bardzo wysokim poziomie, odwzorowanie barw bardzo dobre - nie widać ingerencji w obrobione zdjęcia, ani żadnych niedoróbek. Jakość materiału, z którego wykonano strony i okładkę, nie wzbudza żadnych podejrzeń. Dodam, że strony są grube, sztywne i rozkładają się na zasadzie LAYFLAT tj.całkowicie na płasko, co daje nam możliwość wydruku zdjęcia również na łączeniu stron, nie pogarszając przy tym naszych odczuć podczas oglądania. Jedyne, co trochę zmniejszyło moją euforię w momencie otwarcia koperty, było małe wgniecenie na grzbiecie, ale nie mam pewności na jakim etapie powstało. Fotoksiążka była solidnie zapakowana, najpierw w kopertę piankową/PCV, następnie w grubą kartonową, a dopiero na koniec w foliową -firmy kurierskiej, także nie podejrzewam uszkodzenia podczas dostawy.  Dokładając do tego wszystkiego sprawną obsługę, miły interfejs aplikacji do projektowania zamówień i szybką przesyłkę - nie pozostaje mi nic innego, jak polecić wszystkim firmę Saal Digital Polska. Warto zauważyć, że w ofercie są nie tylko fotoksiążki, ale również odbitki zdjęć, fotozeszyty, kalendarze, wydruki wielkoformatowe, fotoobrazy i inne....
Podsumowując, poza niewielkimi niedogodnościami, jestem bardzo zadowolona z efektu i z czystym sumieniem polecam. 

Poniżej zdjęcia mojej fotoksiążki - dość poglądowe, bo nie są w stanie ukazać piękna i jakości tego produktu.














Komentarze

Popularne posty z tego bloga

CENNIK - REPORTAŻ OKOLICZNOŚCIOWY

JA O SOBIE

CENNIK - SESJE BIZNESOWE I WIZERUNKOWE